Jak žít zdravě v osmi bodech. Aneb, hlavním spouštěčem nemocí je stres

0

Zdravý způsob života spočívá v rovnováze mezi duševním a fyzickým zdravím. Ona rovnováha přitom závisí na zdravé míře každého jednotlivce. Níže uvedené rady jsou vypracovány tak, aby svým uživatelům přinesly rychlý a účinný návod, jak začít žít zdravě [a to hned].

1. Jezte pravidelně

Jídlo jíme všichni. Rozdíl je pouze v tom, kolik, jak často a jaké jídlo jíme. Například kojenci musejí jíst každé čtyři hodiny. Co musejí kojenci, ale už nemusí platit pro dospělé. Zejména pak ty, kteří jedí nepřetržitě. Odborníci radí, jezte třikrát denně. To znamená – snídejte, obědvejte a večeřte. Večeře přitom nutně nemusí být největším jídlem. Nepřejídejte se. Hříchem je jíst po 20:00. Důležitá rada dále zní: Nejezte v chvatu. Jakkoli to zní banálně, jídlo před jeho polknutím rozžvýkejte. Minimálně tím pomůžete svému zažívání.

2. Jezte, pokud možno zdravě, a nepřejídejte se

Studie ukazují, že primární strava je nejlepší pro kontrolu tělesné hmotnosti a snižuje rizika u nemocí, jako jsou srdeční onemocnění a diabetes. Tedy většina vašich potravin by se měla skládat z ovoce, zeleniny, celozrnných a mléčných výrobků bez tuku nebo s nízkým obsahem tuku. Jezte spíše libové maso, hlavně drůbež a ryby. Nekupuje nezdravé potraviny. Vyhněte se nápojům se zvýšeným cukrem. [Vyvarujte se odměňování dětí sladkým; sladkosti se jim mohou stát celoživotní zvykem].

3. Nezapomínejte na pitný režim

Potřeba doplňovat tekutiny není fráze. Naopak tekutina v těle má mnoho funkcí, které nelze obejít. Dodržovat pitný režim navíc má nezanedbatelný vliv na úroveň vitality a energie, včetně duševní ostražitosti. Snažte se pít dostatek vody, aby vaše moč měla pěknou světlou žlutou barvu po celý den.

4. Pokud kouříte, přestaňte kouřit

Sami dobře víte, že kouření k ničemu dobrému není, proto si stanovte datum, kdy s ním skončíte.  Nejlepší je začít hned, anebo si vybrat jiný den. Mezitím popřemýšlejte, proč kouříte a jak už vlastně dlouho.

5. Buďte fyzicky aktivní

Postačí pravidelná procházka a jednoduchá cvičení. Už sama chůze je spojena s mnoha přínosy pro tělo a mozek. Snižuje i riziko chronických onemocnění, zbavuje nás úzkosti a zlepšuje náladu. 30 minut denně přitom nikoho nezabije. A navíc, pokud venku svítí sluníčko, máte ideální příležitost k načerpání vitamínu D. Ten snižuje riziko rakoviny, srdečních onemocnění, roztroušené sklerózy a osteoporózy a zlepšuje imunitní funkce.

6. Neokrádejte se o spánek

Dostatek spánku je klíčový. Spánek má schopnost optimalizovat duševní a fyzickou energii. Optimální úrovně spánku snižuje riziko chronických onemocnění a zlepšením dlouhověkost. Jednou jednoduchou strategií, která vám pomůže zajistit optimální množství spánku, je začít chodit dříve. Příchod do postele do 10:00 nebo do 10:30 je potenciálně užitečná investice, pokud jde o krátkodobé a dlouhodobé zdraví a pohodu.

7. Cvičte a cvičte pokud možno pravidelně

Zbavte se nechuti hýbat se. Pravidelným cvičením [případně provozováním nějakého sportu] si udržíte svalovou hmotu a posilujete tělo. To má obzvláštní význam vzhledem ke stáří.

 8. Buďte laskaví

Pokud je člověk naštvaný nebo malomyslný ztrácí nerozvíjí svoje fyzické ani duševní možnosti. Buďte laskaví, protože to nabíjí. A také, jak říkají psychiatři, hlavním spouštěčem nemocí je stres.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here