Dr.Max meziročně zvýšil obrat v online o 32 procent

0
939
DrMax
Foto: Dr.Max

Lékárenská síť Dr.Max loni dosáhla celkových tržeb 22,6 miliardy korun. To je v meziročním srovnání 7% nárůst. Loni její tržby vzrostly o 5,5 procenta. Zároveň zlepšila své hodnocení kvality u Státního ústavu pro kontrolu léčiv [SÚKL].

Informace o zisku firma nezveřejňuje. Avšak online výdej léků se na celkovém obratu sítě podílel částkou 1,9 miliardy korun. Ve volném prodeji to značí pětinový podíl na obratu sítě. Meziroční růst e-shopu Dr.Max tak dosáhl 32 procent. V online prostředí stejně jako loni Dr.Max i letos nabídne pár novinek. Je to například doručení léčiv v den objednávky po celé republice nebo zprovoznění výdejních boxů.

Sortiment se na e-shopu Dr.Max rozšířil během roku 2021 ze 13 tisíc na 20 tisíc položek. Virtuální lékárna zaznamenala v témže období 2,5 milionu transakcí a s bezmála 40% podílem si udržela postavení jedničky na trhu,“ říká generální ředitel Dr.Max Daniel Horák.

Dr.Max začne doručovat léky domů v přesně daný čas

Dodal, že významný růst zaznamenal rezervační systém. Robustnost výkonu e-Commerce si v roce 2022 vyžádá další logistické kapacity, konkrétně novou skladovou základnu v Nučicích u Prahy.

V této souvislosti upozornil na to, že loňský rok byl obecně navíc ve znamení návratu pacientů a klientů do kamenných lékáren. Na straně poptávky sice vypadl sortiment cílící na chřipku, na druhé straně silně posílil prodej ochranných pomůcek. Přesto upozornil, že celý lékárenský obor se aktuálně potýká s enormním růstem cen vstupů. Ať už jsou to zdražující energie, pohonné hmoty, nájmy, provozní úvěry a další položky, jež akceleruje rychle rostoucí inflace, ale třeba i v posledních letech rychle rostoucí mzdy. Problém pak podle něj nastává zejména v oblasti léků na předpis, u nichž jsou lékárny, ale i distributoři léků jsme odměňováni na základě státem daného cenového předpisu.

„Tento cenový předpis se ale nezměnil od roku 2013, přičemž některé složky, které nám vstupují do nákladů, rostly enormně. Když se podívám na potraviny, tak základní potraviny zdražily. Čímž si obchodníci nebo výrobci kompenzují své rostoucí náklady. Což ale v našem případě není možné,“ uvedl Daniel Horák, který se k této věci podrobněji vyjádří zítra [13.4.] v podcastu ZdraveZpravy.cz.

Lékárny bez závad nebo jen s mírnými

Úspěšný rok má lékárenská síť Dr.Max za sebou i co do kvality poskytované péče. Výsledky kontrol SÚKL u ní znamenají další zlepšení průměrné známky i procentní zastoupení hodnocení stupněm „1“. Jím se klasifikují lékárny bez závad, případě jen se závadami mírnými.

„Oproti zbytku trhu má síť Dr.Max jednoznačně lepší hodnocení. Je to dáno dobře nastaveným systémem kvality, který mimo jiné právě na základě kontrol regulátora ještě průběžně vylepšujeme,“ říká Daniel Horák.

S očkováním v lékárnách nemám problém, říká šéf Dr.Maxe

Dodal, že kvalitu lékáren Dr.Max oceňují klienti a odměňují se jim loajalitou. Argumentuje tím, že značka Dr.Max loni obhájila titul absolutního vítěze v soutěži Mastercard Obchodník roku. Každoročně se pak Dr.Max umísťuje na předních příčkách soutěže Nejdůvěryhodnější značka na tuzemském trhu.

„Vloni také dále rostl počet registrovaných členů ve věrnostním programu karta výhod Dr.Max. Na začátku roku 2022 ji už mělo 4 a půl milionu lidí a program si udržel postavení nejvyužívanějšího v rámci celé ČR, a to nejen mezi lékárnami, ale vůbec,“ upřesnil.

V této souvislosti zmínil otevření druhé generace centrální laboratoře. Tu Dr.Max přesunul z Nučic do Prahy. Centrální laboratoř slouží pro přípravu léků zejména pro menší lékárny, v jejichž kapacitách ne vždy je připravit náročná léčiva.

Vlastní značky Dr.Max a odpovědné podnikání

Vlastní značka Dr.Max, jejíž portfolio zahrnuje již stovky produktů, přišla v roce 2021 s několika zásadními novinkami. Například komplexní řadou pečujících přípravků o vlasy a kůži SkinExpert. Obrat u vlastní značky loni překonal 2,2 miliardy korun. To znamená jedenáctiprocentní meziroční růst. Produkty vlastní značky Dr.Max prodává v šesti zemích Evropy, v nichž provozuje celkem 2 300 lékáren.

Produkty Dr.Max slaví deset let na trhu. Jsou jich tisíce

„Právě díky prodeji sortimentu vlastní značky jsme loni nepolevili ani v našich charitativních programech. Z výnosů za prodej financujeme vlajkovou loď firemní filantropie. Je to projekt sociální autodopravy Taxík Maxík rozvíjený ve spolupráci s Kontem Bariéry Nadace Charty 77 už od roku 2014,“ upřesnil Daniel Horák s tím, že tuto službu Dr.Max provozuje šestým rokem.

Dr.Max se zapojil i do pomoci Ukrajině

I lékárny Dr.Max se zapojily do pomoci při zvládání ruské agrese na Ukrajině. Na pomoc válkou postiženému obyvatelstvu vybraly nemalé finanční prostředky [k dnešnímu dni cca 2,5 mil. korun]. A zároveň darovaly léky pro humanitární kamion s léčivy vypravený Ministerstvem zdravotnictví ČR [MZ ČR].

„Léky jsme chtěli darovat oficiální cestou. A tak jsme šli přes MZ ČR, které je v kontaktu s ukrajinským ministerstvem zdravotnictví. Takže jsme darovali přesně to, co bylo potřeba,“ uvedl Daniel Horák.

MZ ČR zřizuje UA Pointy a pomoc chystají i lékárny

Kvůli válce na Ukrajině apeluje i na to, aby se ukrajinským zdravotnickým expertům, kteří v ČR nalezli útočiště, dostalo bez zbytečných průtahů adekvátního uplatnění na trhu práce. Dr.Max k tomu vyzývá i v rámci Evropské federace lékárenských sítí, jejímž je členem.

„Lékárníků je u nás dlouhodobě konstantně, protože tu máme dvě fakulty. A jsme na tom nejhůře ze všech okolních zemí. Tedy ten problém tady máme. A je příležitostí, že v rámci té uprchlické vlny k nám přišly i farmaceutky. A v minulosti bohužel došlo k zásahu profesních komor ke ztížení zaměstnávání těchto pracovníků. Zdravotničtí specialisté by měli dostat příležitost uplatnění v oboru co nejdříve,“ uvedl Daniel Horák.

I k tomuto tématu se blíže vyjádří zítra [13.4.] v podcastu ZdraveZpravy.cz.

–DNA–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here