Pražská záchranka pořídila 25 sanitek VW Crafter

0
79
sanitky
Nové sanitní vozy pražských záchranářů VW Craft / Foto: ZZS HMP

Prvních deset sanitek výjezdové skupiny rychlé zdravotnické pomoci [RZP], to je bez lékaře, je v terénu. Zbývajících 15 vozů pražská záchranka převezme do konce července. Nové vozy jsou menší, a tak je vedení nasadilo v centru.

Pořizovací cena jednoho sanitního vozu Volkswagen Crafter je bezmála 4,8 milionu korun s daní z přidané hodnoty [DPH]. Celková cena veřejné zakázky na dodání pětadvaceti těchto sanitek pro Zdravotnickou záchrannou službu hl. m. Prahy [ZZS HMP] činí necelých 120 milionů korun včetně DPH.

Pro pravidelnou obnovu našeho vozového parku jsme se rozhodli zvolit vozy, které jsou vyráběny sériově a osvědčily se svou spolehlivostí jak u jiných organizací v Česku, tak v zahraničí. A například i u naší vlastní zdravotnické dopravní služby,“ uvedl Petr Kolouch, ředitel ZZS HMP.

Vozy podle něj splňují přísné certifikace pro nasazení u záchranné služby. A také požadavky na jejich využívání v dopravně v přetíženém městském provozu.

„Zajišťují bezpečné a komfortní prostředí pacientům i posádkám po celou dobu poskytování péče i transportu do zdravotnického zařízení,“ hodnotí nové sanitky šéf pražských záchranářů.

Pražská záchranka má zbrusu nový dispečink. I hlášku na lince 155

Nová vozidla nasadí záchranka do provozu u nejvytíženějších výjezdových skupin v centru metropole. Právě v jejich obvodech se využije menší velikost vozů oproti současným vozidlům s modulární nástavbou.

Ze čtyřiadvaceti základen v denní směně vyjíždí k pacientům 38 výjezdových skupin RZP, v noci je to pak 31 výjezdových skupin.

Výbava sanitek VW Crafter pro pražské záchranáře

Celkem záchranná služba objednala pětadvacet nových sanitních vozů, které nahradí starší stroje. Sanitky VW Crafter jsou vybaveny automatickou osmistupňovou převodovkou a dieselovým motorem o výkonu 130 kW a objemu 1968 cm3. A mají automatické připojení pohonu čtyř kol. Na délku vozy měří bezmála 6 metrů, široké jsou 2,2 metru včetně zrcátek a na výšku mají téměř 2,8 metru. Provozní hmotnost vozidla je 4,1 tuny.

Za jednu ze zásadních výhod nových sanitek považuje Kolouch to, že ambulantní část, to je část určená pro ošetření a převoz pacienta, je vestavbou vozidla, nikoli nástavbou, jako tomu je u dříve pořizovaných sanitek. Díky tomu jsou sanitky menší, což umožňuje řidičům snazší pohyb po centru města. Tato úspora se však nijak neodráží v kvalitě výbavy sanitek, upozorňuje Kolouch.

Záchranářům přibývá méně akutních pacientů, hovoří o nové službě

Vozy mají podle něj standardně ve výbavě vedle monitoru životních funkcí, plicního ventilátoru nebo kyslíkové terapie také nově elektrohydraulická nosítka pro bezpečný a pohodlnější transport pacienta. Součástí výbavy je i modernizovaný klimatizační systém pro udržení optimální teploty pro převoz osob a uchovávání léčiv.

Tato vozidla vyrábí Volkswagen sériově. Což je další z výhod jejich pořízení vzhledem ke stále obtížným dodavatelsko-odběratelským procesům v Evropě.

Lidé chtějí zemřít doma, ne v nemocnici, ví pražská záchranka

O dodávku všech pětadvaceti sanitek i s jejich vybavením se postará společnost SICAR jako vítěz veřejného tendru. Ta nabídla dodání jednoho vozu za zmíněných 4,8 milionu korun. To je v součtu za necelých 120 milionů korun včetně DPH. Objednávku pražská záchranka uhradila z vlastních prostředků.

Záchranná služba loni v Praze řešila přes 140 tisíc událostí, 87 procent z nich vyřešily samostatně posádky RZP. To znamená bez nutnosti zapojení lékaře. Některé sanitní vozy RZP najezdí v Praze až šest tisíc kilometrů měsíčně, uvádí pražští záchranáři.

–RED–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here