Jihomoravský kraj dá další peníze do kampaně Těžká hlava

0
141
tezka_hlava
Foto: B-tým

Osvětová kampaň s názvem Těžká hlava směřující na duševní zdraví dětí a mládeže v Jihomoravském kraji se rozšíří o zacílení na rodiče. První díl kampaně vyšel kraj na dva a půl milionu korun, druhý vyjde na dva miliony korun.

Peníze na pokračování kampaně již schválili zastupitelé kraje. Názory na účelnost takto vynaložených peněz se ale hodně liší. Kampaň Těžká hlava představil Jihomoravský kraj už loni na podzim a vytváří ji pro něj brněnská kreativní společnost B-tým.

„Cílem kampaně Těžkáhlava.cz je probuzení zájmu o duševní zdraví u teenagerů a nabídnutí cest, jak případné problémy řešit a jak se dostat do duševní pohody. Vytvořili jsme kampaň, která se jim snaží pomoct shodit nepříjemnou zátěž,“ popisuje smysl Těžké hlavy B-tým na svých stránkách.

Hlavním komunikačním kanálem první části kampaně se staly sociální sítě TikTok a Instagram. Předními propagačními nosiči jsou čtyři krátké videospoty, které ukazují čtyři nejčastější duševní problémy dětí a mládeže. Patří mezi ně úzkosti a panické ataky, sociální fobie, poruchy příjmu potravy a poruchy pohlavní identity.

„Čtyři situace ztvárněné herci z Konzervatoře Brno ukazují obvyklé pocity a odvádí sledující na web tezkahlava.cz. Videa běží i ve vozech MHD. Natočili je kolegové z týmu kolem Daniela Bielčíka, scénář byl v naší režii. Podkresový song Stranger jsme domluvili s holkami Meowlau x Val,“ popisují kreativci B-týmu.

Záměr se podle nich vydařil. Prostřednictvím videí na platformě TikTok kampaň oslovila přes čtyři miliony diváků, přes Instagram téměř půl milionu uživatelů. Pozitivní zpětná vazba přišla z odborných center, která potvrdila vyšší poptávku po některých typech služeb.

Těžká hlava zacílí i na rodiče

Nyní kampaň zacílí nově i na rodiče. Propagační sdělení se objeví na facebooku a na venkovních plochách a vyjde na dva miliony korun.

„V průběhu kampaně jsme zjistili, že pokud dítě problém má a není dobře řešen, tak je to mimo jiné způsobené tím, že rodiče mají tendence problém zlehčovat nebo mají pocit vlastního selhání. Obávají se, že někde udělali chybu. My jim chceme ukázat, že to tak nemusí být a že je důležité řešit problémy včas,” říká ke kampani krajská radní pro sociální a rodinnou politiku Jana Holomčík Leitnerová [Piráti].

Systém pediatrické péče skončí, varuje za dětské praktiky Šebková

„Reagujeme na stav, kdy si často rodiče ani nepřipouští, že právě jejich dítě může mít potíže,” doplňuje její sdělení radní pro vzdělávání Karel Jurka [ODS].

Peníze pro Vzdělávací institut pro Moravu, což je příspěvková organizace Jihomoravského kraje a má kampaň Těžká hlava na starosti, ale zpochybňuje opoziční zastupitel Jan Vitula [Spolu pro Moravu].

„Vím, že je to důležitá problematika, ale dovedl bych si představit dát miliony spíše na odborné pracovníky, kteří lidem pomáhají než do kampaně o problému, u kterého všichni víme, že tady je,” míní.

Jeho názor ale odmítá Holomčík Leitnerová, která se v kampani angažuje. Argumentuje, že kampaň se věnuje tématu, které zachraňuje lidské životy. Neřešení duševních problémů podle ní dopadá na systém sociálních služeb a na zdravotnictví.

„Rozšířit tohle téma do skupin, které se tomu třeba nechtějí věnovat, považuji za naprosto efektivně vynaložené peníze,” tvrdí.

Hejtman Jan Grolich [KDU-ČSL] k tématu uvedl, že jen na školní psychology vydává kraj 20 milionů korun ročně.

První kampaň byla úspěšná

Šéf společnosti B-tým David Geč pro Zdravé Zprávy říká, že první část kampaně dopadla úspěšně. A na jejím pokračování se B-tým účastnil výběrového řízení, které vyhrál.

„Nyní kreativní oddělení řeší pokračování a první výstupy, které mají být za několik málo měsíců,“ doplňuje Geč.

Nenávistné projevy ohrožují hlavně děti, ochrání je i rodiče

Zároveň říká, že práce na kampani Těžká hlava je důležitá i pro společnost B-tým. To proto, že cílí na důležité téma ve společnosti, jakým je duševní zdraví dětí a mládeže.

„To se ukazuje jako velký problém u těch dětí dneska,“ říká.

Deprese děti přivádí i k sebevraždě, chybí pomoc

Potvrzuje i to, že prostředníkem mezi Jihočeským krajem a společností B-tým je Vzdělávací institut pro Moravu. Ten se specializuje na kvalifikační školení pro učitele v kraji. Aktuálně jim například nabízí kurz Duševní zdraví žáka – mapování a podpora seberegulačních dovedností.

–ČTK/DNA–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here