Už i telemedicína náleží mezi zaměstnanecké benefity  

0
673
zamestnanecke_benefity
Foto: Meddi

Zaměstnanci Hospodářské komory ČR a jejich partneři i rodinní příslušníci mohou od začátku roku využívat telemedicínské řešení Meddi. Novinka potvrzuje trend, kdy i telemedicína začíná patřit mezi běžné zaměstnanecké benefity.

Telemedicínské řešení Meddi garantuje spojení s lékařem do 30 minut od odeslání dotazu, ale i další služby. Kromě okamžitého zdravotního stavu pacienti konzultují i již stanovenou diagnózu, výsledky vyšetření nebo si vysvětlí lékařské postupy a pojmy. V průběhu konzultace mohou klienti získat také informace o lécích nebo si nechat vystavit e-recept, a to i do zahraničí.

„Jsme moc rádi, že si Hospodářská komora vybrala právě naše řešení a přidává se tak k dalším společnostem, kterým je jasné, že zdraví zaměstnanci jsou klíčem k úspěchu každé firmy,“ říká Jiří Pecina, majitel a ředitel společnosti Meddi hub a.s., která stojí za vývojem aplikace Meddi.

V Masarykově onkologickém ústavu mají chytrou aplikaci

Dodává, že telemedicínské řešení Meddi využívají již klienti vybraných karet Visa, zaměstnanci společnosti Veolia Česká republika či Pražské teplárenské.

„Řešení Meddi jsme si vybrali proto, že našim zaměstnancům ušetří čas, který by museli jinak trávit v čekárnách lékařů. Díky aplikaci mohou efektivně využít komplexní lékařskou konzultaci online. To je ideální řešení zejména pro případ lehkých zdravotních komplikací,“ uvádí ředitelka ekonomicko-správního odboru HK ČR Michaela Kynkorová.

Telemedicína se řadí i mezi zaměstnanecké benefity

Každý solidní zaměstnavatel se principiálně stará o ochranu zdraví pracovníků při práci. Firmy si čím dál více uvědomují, že jen zdraví a spokojení zaměstnanci jim přinášejí dlouhodobý užitek. Mnohé z nich proto nabízejí svým zaměstnancům široký balíček zdravotních benefitů, díky nimž lépe zvládají stres i jsou méně náchylní k nemocem.

Mezi běžné firemní benefity, které přispívají k lepšímu zdraví a „wellbeing“, tak dnes patří například čerstvá zelenina, ovoce a zdravé nápoje, slevy v lékárnách, masáže nebo lázeňské pobyty. Výjimka nejsou ani zvýhodněné vstupy do sportovišť, fitness a wellness center. A samozřejmostí již jsou v některých firmách i dny volna, takzvané sick days.

Stále častějším zaměstnaneckým benefitem se stávají i telemedicínská řešení. Přitom nejde pouze o zdraví pracovníků, ale také o úsporu času. Využití moderních telemedicínských služeb umožňuje získat rychlou a dostupnou zdravotní službu na vysoké úrovni. A to i přímo na pracovišti.

„Lékař může pacienta vyslechnout, doporučit vhodný léčebný postup, vystavit e-recept, sdělit laboratorní výsledky nebo poradit s volbou vhodného specialisty. Zaměstnancům se tak nabízí okamžité a komplexní řešení zdravotních obtíží bez nutnosti fyzické návštěvy lékaře. K online konzultaci stačí připojení k mobilní telefon, tablet nebo počítač,“ vysvětluje Jiří Pecina.

Meddi hub uspěl se svou aplikací v Latinské Americe

Zaměstnanci zase mohou vyřešit svůj zdravotní problém, aniž by museli cestovat k lékaři a využívali například již zmíněný sick day nebo dovolenou. Lékařům zase uleví od náporu pacientů na pracovišti.

Bezpečnost dat i aplikace šité na míru

V případě telemedicíny – stejně jako jinde – hraje důležitou roli zabezpečení dat. Totiž jen v zabezpečeném prostředí je možné shromažďovat zdravotní dokumentaci a mít tak vše přehledně na jednom místě. Což je podle Jiřího Peciny u odzkoušených telemedicínských aplikací samozřejmost. Bonus dle jeho názoru přináší přizpůsobení aplikace firemním klientům na míru.

Naši klienti, mezi které patří například společnost Veolia nebo Pražská teplárenská oceňují hlavně to, že jejich zaměstnanci jsou s našimi lékaři propojeni během velmi krátkého času. V současné době je to průměrně 6 minut. Pozitivně vnímají také to, že naše služba funguje po celé České republice, ne pouze ve velkých městech,“ vyjmenovává výhody.

Zároveň dodává, že namístě je provést školení zaměstnanců, aby uměli s aplikací efektivně pracovat. Přičemž dle jeho slov postačí krátké, byť intenzivní zaškolení. A tam, kde není možnost dělat školení osobní, dle jeho slov dobře funguje kombinace webinářů a jasných video návodů s kompletní instruktáží.

RED–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here