Lékárna.cz loni zvýšila obrat o 39 procent

0

Lékárna.cz – jediný prodejce léků a léčiv na českém a slovenském trhu bez zázemí kamenných lékáren – loni zvýšila obrat o 39 procent na 670 milionů korun. Po hubených letech tak podle majitele on-line lékárny Vladimíra Finsterleho přišly roky, kdy Lékárna.cz generuje reálný profit.

Podle vyjádření vlastníka on-line lékárny společnosti Pears Health Cyber Lékárna.cz nezpomalila v růstu ani na začátku nového roku. Tržby za leden 2020 překonaly tržby v prosinci 2019 o téměř 43 procent. On-line lékárna v posledních čtyřech letech investovala více než sto milionů korun do stabilizace vlastní platformy, rozvoje webových stránek, logistiky, distribuce i zákaznických služeb. V letošním roce plánuje investovat do dalšího rozvoje odborného zákaznického servisu.

„Lékárna.cz dnes generuje reálný profit, hubené roky jsme překonali bez cizí pomoci. Jsme stále česká firma se sídlem v Chrudimi. A jako lékárník ji rozvíjím tak, aby lidem pomohla s prevencí, diagnostikou i léčbou, ale i odbornou radou a lidským přístupem,“ říká zakladatel a jediný vlastník Pears Health Cyber Vladimír Finsterle.

Lékárna.cz sídlí v Chrudimi a ze svého distribučního centra v Píšťovech odbavuje i zásilky pro slovenské zákazníky. Zaměstnává 63 kmenových zaměstnanců, převážně žen, a nabízí i částečné pracovní úvazky.

Jak to chodí v Lékárna.cz

Lékárna.cz loni denně vyřídila v průměru 2 500 objednávek. Měla průměrně 100 kontaktů denně se zákazníkem na jednu operátorku a desítku lékárníků v odborné poradně pro zákazníky. Disponuje více než devíti tisíci položkami skladem [200 tisíc kusů zboží]. Ty doručuje do druhého dne.

„Specializujeme se na chronicky nemocné pacienty, poskytujeme jim komfortní podporu jak v léčbě, tak poradenskou. Důvěřují nám, toho si vážíme,“ říká výkonný ředitel Lékárna.cz Karel Klodner.

Podle něj základními kameny úspěchu on-line lékárny je kategorie volně prodejných léků, léčebné kosmetiky a potravních doplňků. Mezi dlouhodobě nejprodávanější produkty patří léky na bolest, doplňky stravy, volně prodejné léčivé přípravky a dermokosmetika.

„Sortiment léčivých přípravků jsme rozšířili o nabídku produktů v kategoriích souvisejících s prevencí a diagnostikou,“ upřesňuje s tím, že prodej v kategorii domácích zdravotnických testů loni meziročně vzrostl o 75 %.

Podle něj komfort, který on-line lékárna poskytuje chronicky nemocným, stojí až za dvojnásobným růstem v kategoriích inkontinenčních pomůcek. Za ně zákazníci na Lékárna.cz utratili loni téměř pět milionů korun. Kategorie přípravků pro kosti, klouby a chrupavky dle jeho slov vrostla násobně a doplňky pro vlasy, pleť a nehty o třetinu.

On-line poradna radí klientům

Lékárna.cz už třetím rokem investuje do provozu online poradny s lékárníky. Ti zodpoví každý měsíc v průměru 400 dotazů. Nejčastěji pacienti žádají doporučení dalších vhodných přípravků k lékům, které užívají. Konzultují potíže s klouby, padání vlasů, gynekologické a kožní produkty. Anonymní internetové prostředí dle vyjádření zástupců firmy vyhovuje choulostivým dotazům například z oblasti sexuálního zdraví, pohlavních nebo psychických chorob.

Lékárna.cz umožňuje svým zákazníkům platit všemi platebními metodami. Většina úhrad za nákup zboží na Lékárně.cz probíhá bezhotovostně, donedávna preferovaná dobírka klesla na úroveň 20 %. Firma také aplikovala technologii AMP pro rychlé zobrazování stránek na mobilních telefonech a hlasové vyhledávání.

–RED–

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here