Státní ústav pro kontrolu léčiv [SÚKL] varuje veřejnost před výrobky, které se staly předmětem reklamy v řadě časopisů určených pro širokou veřejnost. Aktuálně to platí pro kapky do uší, zesilovač sluchu i vložky do bot.

Problematické jsou podle SÚKLu biomagnetické reflexologické vložky do bot, inteligentní zesilovač sluchu Audisin Maxi Ear Sound a kapky do uší Biostenix sensi oil.

Zesilovač sluchu vyrábí Products llc Miami Florida

Reklamní nabídka uvádí u zmíněných produktů telefonní kontakt pro objednání. Výrobcem nabízených produktů je společnost Products llc Miami Florida.

„Vzhledem k tomu, že u nabízených výrobků jsou uváděny léčebné a kompenzační účinky, mělo by se podle klasifikace jednat o zdravotnické prostředky. Z aktuálně dostupných informací však nelze ověřit, zda nabízené výrobky skutečně splňují legislativní požadavky na zdravotnické prostředky v ČR,“ stojí ve zprávě SÚKLu.

SÚKL varuje hlavně seniory

SÚKL dále důrazně varuje veřejnost, aby byla obezřetná a nedůvěřovala klamavým inzerátům. Ty mohou být u některých z výrobků zavádějící. A mohou i deklarovat účinky, pro které nemají náležité důkazy.

„Pokud o koupi takového výrobku přeci jen uvažujete, konzultujte jeho nákup s odborníkem. V ideálním případě s vaším ošetřujícím lékařem,“ stojí ve zprávě SÚKLu.

Zároveň veřejnost vyzývá ke spolupráci při odhalování problematických výrobků. A to zejména s ohledem na seniory, protože zejména oni patří do skupiny, která snadněji podlehne zavádějícím reklamním tvrzením.

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here