Změna termínu druhé dávky vakcíny nefunguje, jak má

0
2212
zmena_terminu_druhe_davky
Foto: Pixabay.com

Změna termínu druhé dávky vakcíny proti covidu, kterou v pondělí 28.6. avizoval ministr zdravotnictví Adam Vojtěch [za ANO], vyžaduje trpělivost. Na lince 1221 zájemci o změnu termínu často slyší, že operátoři jsou vytížení a hovor skončí.

Možná změna termínu druhé dávky má podle ministra Vojtěcha zvýšit zájem o očkování proti covidu-19. Od pondělí 28. června si tak mohou zájemci bez udání důvodu posunout datum pro podání druhé dávky až o osm dnů dopředu.

„Druhou dávku vakcíny Comirnaty je možné nově podstoupit v rozmezí mezi 34 – 42. dnem od 1. termínu. To znamená, máte termín pro druhou dávku, ale nevyhovuje vám. Zavolejte na linku 1221, kde vám ho pomohou v rozmezí osmi dnů změnit,“ uvedl včera ministr Vojtěch s vysvětlením, že cíl je očkování lidem maximálně zpřístupnit.

Ovšem hned v prvních hodinách provozu služba nefungovala. Lidé, kteří měli to štěstí a na telefonní linku ke koronaviru 1221 se dovolali, dostali od operátorů odpověď, že o ničem takovém nevědí.

„Volal jsem na 1221, abych si termín druhé dávky “přisunul” na 34. den. O ničem takovém na lince neví. Nemají žádný pokyn,“ postěžoval si na Twitteru například Tomáš Řondík.

Jeho slova potvrdil i další volající: „Dnes [v pondělí, pozn. red.] na lince 1221 nic nevěděli… pravá ruka neví, co dělá levá.“ 

Kdo chce, může uspíšit termín druhé dávky Comirnaty

To byli ti „šťastní“, protože většině se s operátorem, který má dle ministra změnit termín druhé dávky vakcinace, nepodařilo ani spojit.

„Volám už od 10 hodin a stále jsem se nedovolal. Nepochopím proč v 21. století není možné toto řešit online přes systém reservatic,“ uvedl na stejné sociální síti Lukáš Makula.

Za zmínku stojí i většina reakcí veřejnosti na způsob změny termínu očkování. Lidé v nich kritizují především to, že změnu není možné provést online přes rezervační systém.

Změna termínu druhé dávky vakcíny proti covidu-19

S vysvětlením v pondělí přispěchala i Chytrá karanténa, v jejíž režii je právě systém rezervací a registrací k očkování proti covidu. Potvrdila, že od rána na lince 1221 evidují větší zájem než obvykle. A právě proto podle jejích zástupců došlo k navýšení průměrné doby, kterou může volající čekat na spojení s operátorem.

„Navyšujeme průběžně počet operátorů tak, abychom snížili čekací dobu,“ slíbili pak.

A kolem 21 hodiny večerní pak přidali i statistiku hovorů: „Dnes se na lince 1221 vystřídalo celkem 496 operátorů, přičemž ve špičkách bylo najednou na telefonu až 300 lidí. Celkem jsme dnes vyřídili 16 512 hovorů.

Průměrná doba telefonátu podle zástupců Chytré karantény trvala pět minut, nejdelší hovor jim vzal 21 minut.

Ani o den později se situace příliš nelepší

Stížnosti kolem vytíženosti linek 1221 ale přibývají i dnes. Lidem činí obtíže se na linku vůbec dovolat. Po vytočení a hlášce o přetíženosti operátorů pak bývá jejich hovor následně i okamžitě ukončen.

„Omlouváme se, ale všichni operátoři vyřizují požadavky, takovou hlášku od dnešního rána slyším pořád dokola,“ stěžuje si paní Eva, která s obvoláváním strávila dnešní půlhodinovou pauzu na oběd v práci.

Dobrou radu nakonec přidává jedna ze čtenářek ZdraveZpravy.cz. Pro změnu termínu očkování je podle ní třeba nevolit při druhé volbě spojování číslo jedna, byť k této volbě robot v případě změny termínu vyzývá, ale třeba je vyčkat na spojení s operátorem.

„Napočtvrté se mi tímto způsobem podařilo dostat do čekacího pořadí volajících a po několika minutách dokonce i změnit samotný termín očkování,“ uvedla čtenářka.

Veronika Táchová

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here