Dr.Max na rozvozu léků spolupracuje se startupem DoDo

0
62
rozvoz
Foto: Dr.Max

Online objednávku u Dr. Maxe zákazník dostane kdekoli v Praze i v den, kdy si zboží objedná. Rozvoz lékárenského sortimentu po celé Praze v den objednání zajišťuje pro lékárenskou síť Dr.Max společnost DoDo.

Spolupráce Dr.Maxe s logisticko-technologickým startupem DoDo opět o něco zrychluje přístup zákazníků k nabízenému lékárenskému sortimentu. Dle vedení společnosti jde o silný signál pro celý trh, na kterém si lékárenská síť Dr. Max udržuje postavení jedničky jak v obratu kamenných poboček, tak v počtu online objednávek.

„Covidová doba nám ukázala, jak je důležité vyváženě rozvíjet jak tradiční síť, tak i e-commerce,“ říká k novince generální ředitel lékáren Dr. Max Daniel Horák a naznačuje i další chystanou novinku v doručování lékárenského zboží.

„Tento omnichannel přístup brzy obohatíme i o výdejní boxy. Když k tomu připočítám i rychlé doručení objednávky na určenou adresu, je zřejmé, že i od lékáren může klient dostat servis, na který je zvyklý,“ dodává Daniel Horák.

Přičemž upozorňuje, že nabízený sortiment e-shopu Dr.Max dnes čítá již přibližně 21 tisíc položek. A službu doručování zboží v den objednání plánuje vedení Dr.Max brzy rozšířit do dalších větších měst, konkrétně v Brně a Ostravě.

Rozvoz léků v den objednání se v praxi osvědčil

Doručování zboží v režimu Same Day Delivery neboli v den objednání si Dr.Max nejprve odzkoušel v pilotním provozu loni na podzim. Z dat nasbíraných v tomto čase vyplynulo, že kurýři společnosti DoDo vůbec nejčastěji doručují léky na akutní potíže, sezónní produkty, ale třeba i položky z pravidelných promo akcí.

A zajímavá jsou i data k vytíženosti jednotlivých časových slotů, které si zákazník vybírá pro doručení objednaného zboží. Nejvytíženějšími časy pro rozvoz bývají překvapivě dopolední hodiny. Přičemž nejvíce objednávek zákazníci vytvoří uprostřed týdne, tedy obvykle ve středu a ve čtvrtek.

Dr.Max začne doručovat léky domů v přesně daný čas

Dodejme, že službu Same Day Delivery si zákazník v e-shopu Dr.Max vybere jako jednu z možností při doručení zásilky. Časové sloty neboli časy doručení e-shop nabízí ve všední dny ve dvouhodinových intervalech od 8 hodin ráno do 20 hodin večer.

Za klíčové při odbavování a doručování objednávek svým zákazníkům považují zástupci síťových lékáren Dr.Max silné logistické zázemí s využitím moderních technologií. I proto se před několika lety rozhodli pro rozšíření skladových kapacit i do okolí Prahy. V současné době tak provozují tři velkoobchodní sklady, a to tradičně v Brně, Ostravě a v Pavlově u Prahy. V Pavlově je navíc na jednom místě tradiční lékárenská logistika i logistika e-shopu, kterou Dr.Max dříve zajišťoval ze základny v brněnských Heršpicích.

Logistické centrum v Heršpicích disponuje kolem 15 tisíc položek, na skladě u Prahy je kolem 30 tisíc druhů zboží. A do budoucna se počítá s dalším rozšířením skladovaného sortimentu především kvůli rostoucím nárokům klientů.

DoDo pro Dr.Max rozveze tři tisíce objednávek za týden

Kurýři DoDo aktuálně rozvážejí zásilky po Praze z lékárenské pobočky na Praze 4. Z ní týdně doručí na tři tisíce objednávek. Jednotlivé časové sloty se každý den zavírají nejpozději devadesát minut před svým začátkem. Díky čemuž mají zákazníci jistotu, že dostanou své zboží včas, a to i přes možnou vyšší poptávku v daný termín.

Podle zástupců společnosti měli zákazníci Dr.Max o slotové Same Day Delivery velký zájem již v době pilotního provozu. Na službě oceňují hlavně možnost nechat si zboží doručit v konkrétní hodinu, kterou si sami vyberou a ve které s příjezdem kurýra počítají. Zvláště u léků na akutnější potíže je právě rychlost tím zásadním benefitem.

Rozvoz lékárenských produktů je pro DoDo dalším krokem k pokrytí zvyšující se poptávky i v oblastech, kde se zákazníci dříve chovali spíše konzervativně. Daří se nám tím napomáhat s potřebnou digitalizací v dalších odvětvích a zároveň tak diverzifikovat naše služby,“ říká k nové spolupráci s Dr.Max CEO DoDo pro ČR a Slovensko Ivo Velíšek.

Ivo Velíšek odešel z MOL Česká republika. Nově povede DoDo

Společnosti se dle něj daří, a to nejen v segmentu rozvozu klasického zboží z e-shopů, ale také v oblasti rozvozu potravin a nyní i lékárenského sortimentu. Logistické služby zajišťují například pro Tesco nebo Košík.cz. DoDo nyní působí v sedmi zemích světa. Kromě České republiky pokrývá nabídku služeb v Maďarsku, Polsku, Bulharsku, Slovensku, Rakousku, Německu a na Slovensku.

Společnost zajišťuje rozvozy s pomocí více než 2 tisíc kurýrů a flotilou čítající 1 250 vozů. V minulém roce DoDo téměř dvojnásobně navýšil svůj obrat na skoro miliardu korun. Letos se chce zaměřit mimo jiné na růst na německy mluvících trzích, s čímž pomůže i poslední investice v hodnotě 1,5 miliardy korun od investorů Daniela Křetínského a Patrika Tkáče.

–VRN–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here