Lékárenská síť Dr.Max loni vykázala opět dvouciferný růst obratu. Vynikající výsledky zaznamenal i její e-Shop. Lékárenská síť ale hlásí i ztrátu ekonomické dynamiky z důvodu mimořádných opatření proti šíření nákazy covid-19. Náklady na zvládnutí krize covid-19 odhadl řetězec na 100 až 150 milionů korun.

Podle zástupců sítě Dr.Max krize covid-19 negativně ovlivnila celé české lékárenství. Po prudkém nárůstu poptávky po lécích na počátku nouzového stavu v březnu následoval několikatýdenní pokles. Plánovaný obrat Dr.Max v březnu ještě překonal [+ 6,6 %], ale duben byl ve znamení 15% propadu oproti očekáváním. V květnu propad mírně zpomalil na jednotky procent. Klesala i preskripce, tedy hlavní zdroj příjmů lékáren.

Statistika elektronické preskripce k 27.5. 2020

„Nemohly se nám vyhnout obtíže celého sektoru. Také jsme masivně investovali do ochranných prostředků pro své zaměstnance i klienty,“ říká generální ředitel společnosti Česká lékárna holding Daniel Horák.

Podle něj je tady ale více důvodů propadu lékárenského segmentu.

„Byl to efekt předzásobení klientů. Mnoho pacientů mělo obavy navštěvovat ordinace i lékárny. Uzavřela se obchodní centra a změnil se i pohyb lidí kvůli home offices. Projevily se i výpadky a nedostupnost části sortimentu a dost možná byli někteří lidé kvůli karanténám zdravější a lékárenskou péči nemuseli vyhledávat,“ vysvětluje Daniel Horák.

Podle něj se ale navzdory všem uvedeným problémům lékárny Dr.Max jako zdravotnická zařízení ujaly své role výborně. Zvládly obtížnou situaci.

Dr.Max obnovil provoz lékárny v uzavřeném Uničově

Daniel Horák upozorňuje, že celkové náklady spojené s koronavirovou krizí odhaduje na sto až 150 milionů korun. Dodává, že je ale přesvědčen, že zdravá firma, jako je Dr.Max, se s komplikacemi vyrovná snáze než některé jiné.

Hospodářské výsledky lékáren Dr.Max

Loni vykázala lékárenská síť Dr.Max, která v ČR spravuje 460 veřejných lékáren, obrat ve výši přes 20 miliard korun. Meziroční růst tak přesáhl 11,5 procenta.

„Na tomto skvělém výsledku se projevila řada faktorů, které stojí dlouhodobě za dobrou kondicí našich tradičních lékáren. Také se nám ale velmi dobře dařilo rozvíjet i e-Shop a nové cesty komunikace jako Instagram nebo Facebook,“ uvádí Daniel Horák.

Podle něj mezi klasické silné stránky sítě patří skvělá dostupnost, výborná kvalita služeb, propracovaný věrnostní systém a nabídka sortimentu vlastní značky. Je přesvědčen, že rozšiřování počtu poboček [k dubnu meziročně o cca 15 lékáren] svědčí o tom, že firma na trhu stále dokáže najít a vidět růstový potenciál. Zvýšil se i počet členů věrnostního programu – na počátku roku 2019 jich bylo 3 200 000, na jeho konci 3 760 000.

„Určitě tomu napomohlo lepší zacílení komunikace a nás těší, že díky ní je náš loajalitní systém trvale jedním z nejúspěšnějších. Ne-li vůbec tím nejúspěšnějším v ČR,“ pochvaluje si výkon firmy Daniel Horák s tím, že přes milion a čtvrt klientů je aktivních každý měsíc.

Značka Dr.Max patří mezi nejdůvěryhodnější v ČR

E-Shop Dr.Max zvýšil obrat o 45 procent

Úspěchem firmy je pak to, že loni se e-Shop Dr.Max jako jediný lékárenský nákupní portál dostal mezi první desítku nejnavštěvovanějších českých virtuálních obchodů. E-Shop loni zaznamenal 45% růst obratu a je ziskový. Podle Daniela Horáka se velmi dobře doplňuje s tradičními lékárnami. Ty v drtivé většině případů fungují jako výdejní místa. Takřka všechny totiž umožňují rezervovat si objednaný sortiment v lékárně a připravit položky, které jsou tam k dispozici, k výdeji během několika minut. Letos v březnu byly spuštěny i rezervace léků na předpis, což pacienti uvítali zejména během koronavirové krize. V dubnu to bylo už 2 380 rezervací. Zatímco před krizí rostl e-Shop Dr.Max asi 20 procenty, po jejím vypuknutí to bylo přes 50 procent.

Stejně tak si Daniel Horák pochvaluje velký zájem o produkty značky Dr.Max. U nich loňský obrat meziročně vzrostl o 33 procent. V absolutní výši překonal hranici dvou miliard korun.

–DNA–

KOMENTÁŘ

Please enter your comment!
Please enter your name here